Opoczno w Domu Idei na Gdynia Design Days 2019

Już na początku lipca gdyński Klub Marynarki Wojennej „Riwiera” przeobrazi się w nadmorską wersję Domu Idei. Projekt zmieni to miejsce w kreatywną przestrzeń wymiany inspiracji, myśli, a także pokazów i wystaw zaaranżowanych m.in. przez projektanta Gregora Gonsiora i graficzkę Beatę Śliwińską Barrakuz. Dom Idei będzie jednym z elementów 12. festiwalu Gdynia Design Days 2019, którego lejtmotywem jest „Polaryzacja”. W gronie głównych partnerów tegorocznego Domu Idei jest marka Opoczno.

Gdynia wakacyjną stolicą designu

Od 6 do 14 lipca podczas Gdynia Design Days, miłośnicy projektowania i sztuki użytkowej będą mieli okazję zainspirować się nową odsłoną Domu Idei. W tym czasie, w miejscu o niezwykłej tradycji – Klubie Marynarki Wojennej „Riwiera”, które powstało w 1923 roku jako jeden z najpiękniejszych obiektów polskiego wybrzeża – spotkają się różne wizje tego jak powinien wyglądać i czym powinien kierować się dziś dobry design. Pomysłodawcą projektu jest magazyn Design Alive, który tym razem zamierza wykreować miejsce, uwypuklające wyjątkowy wystrój „Riwiery”, wykorzystując do tego dorobek dadaistów, a także z pomocą odpowiednio dobranych materiałów graficznych oraz instalacji. Twórcy, poprzez wejście z tą niepowtarzalną przestrzenią w dialog, postarają się przełamać dotychczasowy charakter wnętrza. Za nową formułę i aranżację odpowiada Gregor Gonsior, artysta wizualny, rzemieślnik, grafik, projektant wnętrz i akcesoriów, kostiumograf. Jego prace prezentowane były m.in. na wystawach w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, w Galerii V9, Galerii Kordegarda, w łódzkiej galerii Manhattan i gdańskiej Modelarni. Do współpracy zaproszono także Beatę Śliwińską Barrakuz – z wykształcenia architektkę krajobrazu i graficzkę, z zamiłowania i zawodu projektantkę, ilustratorkę oraz set designerkę, fankę kolażu na którym opiera swój styl pracy.

 

W spolaryzowany świecie

Myślą przewodnią nadchodzącego gdyńskiego święta designu jest polaryzacja, czyli rozbieżność, rozwarstwienie i podział. Polaryzacja w tym kontekście jest rozumiana jako różnicowanie się postaw wobec problemów i sytuacji, obok których nie sposób przejść obojętnie – masowej produkcji przedmiotów codziennego użytku, galopującej konsumpcji, minimalizmowi w zakresie posiadania, czy ekologii. Polaryzacja wyklucza obojętność, niezdecydowanie i brak zaangażowania, a dialog miedzy stronami pewnymi swoich przekonań daje możliwość wyznaczenia nowatorskich strategii działania. I właśnie to jest celem projektu – wypracowanie wspólnych metod działania w obszarze designu i biznesu dla otaczającej nas, spolaryzowanej rzeczywistości.

Dom Idei według Opoczno

Do tegorocznego Domu Idei dołączyła także marka Opoczno stając się tym samym jednym z głównych partnerów wydarzenia. Opoczno jako marka, łącząca w sobie te same wartości, które są ważne dla tego projektu, czyli szacunek dla tradycji, przywiązanie do jakości i detalu, ale też zwrot ku nowoczesności i świeżemu designowi. Wieloletnia tradycja Opoczno sięga 1883 r. – to właśnie wtedy marka zaczęła produkować płytki, które w niedługim czasie stały się symbolem polskiego rzemiosła.

Naszą obecnością podczas tegorocznego Domu Idei w Gdynia Design Days 2019 chcemy pokazać, że identyfikujemy się z wartościami i celami, jakie przyświecają temu wydarzeniu.
Uważamy, że wieloletnia tradycja, wypracowany warsztat, gwarancja jakości, zdobyte zaufanie i uznanie klientów to arsenał, którym dysponujemy. Niezmiennie to one stanowią fundament Opoczno, dzięki czemu wciąż wzmacniamy naszą pozycję wśród polskich marek płytek ceramicznych. Nie zapominając o dorobku, śmiało podążamy za najnowszymi trendami, wdrażając nowatorskie rozwiązania w wykorzystaniu płytek i kafli. Cały czas wychodzimy naprzeciw wszystkim tym, którzy jak my cenią historię, ale i dostrzegają walory najnowszego designu. Dlatego portfolio naszej oferty nieustannie i systematycznie rozwijamy
– powiedziała Małgorzata Matuzewicz, Brand Marketing Manager marki Opoczno.

Dziś Opoczno jest również propagatorem dobrego wzornictwa. Nowe propozycje tego producenta płytek wpisują się w obowiązujące trendy i inspirują Polaków do tworzenia pięknych przestrzeni, pomagając im w kreowaniu aranżacji z płytek także w sposób niekonwencjonalny. Najnowsze kolekcje Opoczno są traktowane przez projektantów i klientów bardzo indywidualnie – dzięki łączeniu wielu wzorów i formatów oprócz standardowej bazy w postaci podłóg w różnych pomieszczeniach, pojawiają się w nowe, nieoczywiste kompozycje z płytek,  np.  na ścianach w formie kompozycji 3D, na frontach szafek i wysp kuchennych, otwierając nieograniczone możliwości aranżacyjne na przestrzeni całego domu.

Swoje niestandardowe podejście do płytki Opoczno zaprezentuje podczas Domu Idei, gdzie razem z artystami stworzy przestrzeń, w której ten materiał stanie się jednym z głównych bohaterów. Wykorzystując swoje ostatnie serie Grand Concept (wieloformatowe płytki inspirowane kamieniem, betonem i drewnem) oraz Monoblocks (kolorowe nieduże kafelki), Opoczno pokaże, jak szerokie zastosowanie może mieć płytka w budowaniu charakteru wnętrza. Kierunkiem Opoczno będzie współczesność i różnorodność. Z jednej strony pojawią się wieloformatowe gresy odwzorowujące naturalne materiały, z drugiej zaś nowoczesne, kolorowe, niewielkie płytki inspirowane zabawną układanką.

Źródło: serwis prasowy Opoczno

Dodaj komentarz

Instagram