Pozwól meblom urządzić się na nowo – IKEA inspiruje do robienia odpowiedzialnych zakupów

Regał na książki, który u Ciebie zbiera kurz, u kogoś innego będzie zbierał książki. Krzesełko do karmienia, z którego wyrosło już Twoje dziecko, może posłużyć innym maluchom jeszcze kilka lat. Z okazji zbliżającego się Black Friday IKEA startuje z kampanią, w której inspiruje do robienia odpowiedzialnych zakupów i zachęca do tego, by dać meblom drugie życie. Jak to zrobić? Sprzedając te już niepotrzebne i zyskując do 50% ich wartości lub kupując używane z korzyścią dla nich oraz dla siebie w IKEA circular hub.

Z okazji Black Friday rynek zachęca konsumentów do okazyjnych zakupów. IKEA na ten dzień (i nie tylko) ma własny pomysł i zachęca klientów do odpowiedzialnych wyborów. Swoim klientom w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj” IKEA oferuje odkupienie niepotrzebnych mebli lub zakup używanych przedmiotów z pewnego i sprawdzonego źródła, jakim jest IKEA circular hub.

Usługę „Oddaj i Zyskaj” IKEA wprowadziła już w listopadzie 2021 r. i od tego czasu stale ją rozwija. Niedawno marka stworzyła także circular hub online, dzięki któremu można przeglądać dostępne produkty w danym sklepie, zarezerwować wybrany artykuł na 24 godziny i w tym czasie odebrać go oraz zapłacić na miejscu.

Od grudnia 2021 r. do września 2022 r. w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj” nadaliśmy drugie życie prawie 1000 produktów. Wiemy, że to dobre rozwiązanie zarówno dla planety, jak i portfeli naszych klientów i klientek, dlatego przez ostatnie miesiące pracowaliśmy nad jego rozwojem. Między innymi, stworzyliśmy cyfrową wersję circular hub. Warto tutaj podkreślić, że Polska zajmuje drugie miejsce na świecie, jeśli chodzi o liczbę produktów, które zyskują nowy dom, dzięki tejże wersji. W działach circular hub w Polsce od kwietnia br. sprzedaliśmy już ponad 6000 produktów. W roku finansowym 2021 na całym świecie udało się uratować ponad 42 mln produktów, z czego 32 mln poprzez ponowną sprzedaż, m.in. właśnie w tych działach – mówi Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska Agata Czachórska.

 

 

Oddaj meble z zyskiem dla nich i dla siebie

Niepotrzebny regał, szafka RTV, która nie pasuje do nowego wystroju, biurko, z którego wyrosło już dziecko – te i inne niepotrzebne lub niechciane już meble, zakupione nie wcześniej niż w 2016 roku, można przynieść do sklepu i odzyskać nawet do 50% ich wartości na karcie refundacyjnej IKEA. Co więcej, marka rozumie, jak szybko zmieniają się potrzeby rosnących dzieci, za którymi czasem trudno jest nadążyć organizacyjnie i finansowo, dlatego też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców, od tego roku poszerzyła listę produktów, które mogą zostać odsprzedane o meble dziecięce. Teraz biurka, szafki, łóżka czy krzesełka, z których dzieci wyrastają szybko, można przekazać dalej i przedłużyć ich życie. Szczegółowe informacje, wykaz mebli dostępnych w usłudze oraz zasady wyceny i działania karty refundacyjnej dostępne są na stronie IKEA.pl i w Aplikacji Mobilnej IKEA.

 

 

Używane, a jak nowe! Kupuj meble IKEA z zaufanego źródła

Jak pokazują badania ponad 70% Polaków deklaruje, że kupuje rzeczy z drugiej ręki, a 84% twierdzi, że takie działanie jest oznaką zaradności i sposobem na zaoszczędzenie1. W obszarze produktów dziecięcych 44% Polaków zanim podejmie decyzję o zakupie nowych produktów, najpierw sprawdza opcję zakupu produktów używanych, a 40% badanych deklaruje, że kupuje rzeczy używane dla swoich dzieci2. Zainteresowanie produktami z drugiej ręki wyraźnie widać na platformach sprzedażowych, forach i grupach w mediach społecznościowych. IKEA w swoich circular hub daje klientom możliwość kupienia używanych mebli z zaufanego źródła, bez ryzyka i niespodzianek. Co więcej, wszystkie meble kupione w dziale circular hub podlegają rękojmi. Więcej informacji o zasadach zakupu towarów znajduje się w regulaminie.

O kampanii

Ogólnopolska kampania „Green Black Friday” wystartowała 21.11.2022 r. i potrwa do 11.12.2022 r. Do rozpowszechnienia kampanii wykorzystywane są zasięgowe emisje digitalowe. Prowadzone są działania programatyczne display w mediach społecznościowych (Facebook, Pinterest, Instagram), na platformie ogłoszeniowej OLX, a także video na YT.

Za strategię, przygotowanie kreacji i produkcję odpowiada VMLY&R, mediami, planowaniem i zakupem zajął się dom mediowy WaveMaker, a komunikacją PR Garden of Words.

1 CBOS, Polacy i rzeczy używane, 2021
2 PMR Market Experts Report, Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2021

Źródło: IKEA

Dodaj komentarz

Instagram