Signify planuje zrezygnować z plastiku we wszystkich opakowaniach produktów konsumenckich w 2021 roku
– Firma wycofuje tworzywa sztuczne ze wszystkich opakowań swoich produktów konsumenckich
– Plastik zostanie zastąpiony głównie materiałami papierowymi z pochodzącymi z recyklingu
– Przejście na opakowania wolne od tworzyw sztucznych pozwoli uniknąć używania 2500 ton plastiku rocznie
Każdego roku do oceanów trafia osiem milionów ton plastiku, zabijając milion ptaków morskich i zagrażając wyginięciem setkom gatunków organizmów żyjących w morzach i oceanach. Zanieczyszczenie plastikiem stało się jednym z najpoważniejszych problemów środowiskowych, a konsumenci są coraz bardziej krytyczni w stosunku do opakowań produktów, które kupują.
Firma Signify (poprzednio Philips Lighting), lider branży oświetleniowej, aktywnie dąży do ograniczenia wpływu swoich produktów na środowisko naturalne. W ramach swojej polityki dotyczącej opakowań, firma Signify obecnie używa papieru pochodzącego w 80% z recyklingu i już zaczęła wycofywać wszystkie tworzywa sztuczne z opakowań produktów konsumenckich, aby w 2021 r.osiągnąć cel i całkowicie wyeliminować plastik.
Rezygnując ze stosowania tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów konsumenckich, Signify uniknie używania ponad 2500 ton plastiku rocznie. Odpowiada to 125 mln butelek PET, które ułożone w rzędzie rozciągałyby się na odległość 8000 km –w przybliżeniu równą trasie tam i z powrotem od Tromsø na północy Norwegii do Gibraltaru na południowym krańcu Półwyspu Iberyjskiego. Co więcej nowe opakowania są mniejsze i lżejsze, co pozwala zredukować emisje dwutlenku węgla związane z transportem i zużywanymi materiałami o 6000 ton–czyli tyle emisji CO2, ile rocznie pochłania 270000 w pełni wyrośniętych drzew.
„Odpady plastikowe mają bardzo negatywny wpływ na naszą planetę i jej bioróżnorodność, dlatego przyjmujemy rolę lidera i zaczynamy używać alternatywnych materiałów. Jest to słuszna decyzja, która spełnia rosnące oczekiwania naszych klientów”–powiedział Eric Rondolat, dyrektor generalny Signify. –„Niecierpliwie czekam na moment, w którym będziemy mogli ogłosić, że nie używamy już plastiku w naszych opakowaniach”.
Polityka firmy Signify wymaga, żeby opakowania zawierały średnio 80%papieru pochodzącego z recyklingu, a nowe surowce pochodziły z certyfikowanych źródeł odnawialnych. W przypadkach, w których nie da się zastosować materiałów papierowych, Signify szuka innych alternatyw dla tworzyw sztucznych. Firma zaczęła już działania na rzecz wycofywania tworzyw sztucznych poprzez usunięcie plastikowych wkładek z opakowań Philips Hue. Wybrała też piankę papierową do pakowania niedawno wprowadzonego do sprzedaży produktu Philips Hue Play HDMI Sync Box. Blistry (opakowania formowane)będą stopniowo zastępowane papierowymi pudełkami w poszczególnych liniach produktów, zaczynając od źródeł światła LED w Europie w trzecim kwartale 2020, a w innych krajach od początku 2021 r.
Firma Signify zaczęła już zastępować plastikowe blistry źródeł światła LED materiałami papierowymi w regionie Pacyfiku, gdzie zmiana została przyjęta bardzo pozytywnie i spowodowała wzrost sprzedaży.
„Kiedy zmieniliśmy opakowania w regionie Pacyfiku, klienci stwierdzili, że są one bardziej atrakcyjne i przyjazne środowisku”–dodał Rondolat. –„Zachęcam inne firmy, żeby dołączyły do nas w tej inicjatywie,chętnie podzielimy się naszymi doświadczeniami”.
Wycofywanie tworzyw sztucznych, to kolejny sposób na bardziej ekologiczną działalność i następny kamień milowy w naszym programie zrównoważonego rozwoju Jaśniejsze życie, lepszy świat. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tegorocznych celów neutralności węglowej i osiągnęliśmy już neutralność węglowąna15 z naszych 19 rynków. W 2019 r. zostaliśmy po raz trzeci z rzędu uznani Liderem Branżowym w raporcie Dow Jones Sustainability.
Źródło: Signify