TUBĄDZIN DESIGN DAYS PO RAZ PIERWSZY W SIECI. WYJĄTKOWA JUBILEUSZOWA EDYCJA
V edycja cyklu wydarzeń, na które czeka branża architektoniczna przenosi się do sieci, wykorzystując w pełni możliwości jakie daje nowoczesna technologia i zapraszając do współpracy wybitnych ekspertów. W dniach 9, 16 i 23 czerwca będą oni gośćmi trzech paneli transmitowanych live.
Tubądzin Design Days, w swojej tradycyjnej odsłonie to cykl wydarzeń w różnych miastach Polski, towarzyszący międzynarodowemu konkursowi Tubądzin Design Awards. Celem każdej edycji jest dialog między specjalistami zajmującymi się kreowaniem przestrzeni, wspólne pochylenie się nad wyzwaniami w branży oraz networking, w towarzystwie gości specjalnych – autorytetów z dziedziny designu i architektury, zaproszonych przez Tubądzin.
Innowacją tegorocznej edycji, poza przeniesieniem jej do sieci, jest także poszerzenie spektrum tematycznego spotkań o zagadnienia ekonomiczne. To, co w tej chwili żywo interesuje zarówno biura projektowe, jak i inwestorów, deweloperów, salony sprzedaży czy producentów, to kształtowanie się decyzji konsumenckich po pandemii oraz reakcje pozostałych graczy na rynku na nową sytuację.
Gdy organizatorzy planowali V edycję Tubądzin Design Days, niemożliwym było przewidzieć, że ta impreza, ceniona przez architektów i profesjonalistów zajmujących się na co dzień designem i architekturą wnętrz, zaprezentuje się w nowej formule, ze względu na pandemię wirusa SARS-CoV-2. Przez cztery edycje wydarzenia uczestnicy czerpali wiedzę i inspiracje ze spotkań z ekspertami z wielu dziedzin życia społecznego, ekonomicznego i relacji międzyludzkich, dostając zróżnicowane punkty wyjścia do myślenia o projektowaniu. Dlatego i w tym roku organizatorzy nie mogli zawieść swoich odbiorców.
Gdy okazało się, że nasz jubileusz, piąta edycja TDD stoi pod znakiem zapytania ze względu na pandemię, mieliśmy trzy wyjścia – odwołać zaplanowane wydarzenia, jak wielu organizatorów imprez, przesunąć je w czasie lub wymyśleć na TDD zupełnie nową, atrakcyjną i odpowiadającą na potrzeby branży formułę. Wybraliśmy oczywiście ten trzeci wariant.
W poprzednich edycjach zgromadziliśmy tylu – i nie boję się tego słowa – przyjaciół Ceramiki Tubądzin, że to właśnie nasi partnerzy, biura architektoniczne i projektanci dali nam jasny sygnał o konieczności spotkania. Wiedzieliśmy, że musimy podjąć wszystkie trudne tematy, z którymi zmierzyć się musi nasze środowisko. Mogę z dumą powiedzieć, że Tubądzin zbudował taką pozycję rynkową, która pozwala nam przewodzić dyskusji na temat trendów, wyzwań
i szans dla naszej branży. V edycja Tubądzin Design Days to najlepsza ku temu okazja – mówi Amadeusz Kowalski, wiceprezes zarządu.
V edycja Tubądzin Design Days podzielona będzie na trzy tematyczne moduły. Zaproszeni eksperci odpowiedzą na nurtujące branże pytania z perspektywy wielu obszarów działania w biznesie, ale też mechanizmów, które kierują nami w dobie gwałtownych zmian. Organizatorzy postarają się także znaleźć odpowiedź na pytania o to, jak zmieni się świat architektury i designu po doświadczeniu pandemii.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM
9 czerwca 2020 r., godzina 18.00
ARCHITEKTURA
W jaki sposób COVID-19 wpłynie na nowo powstające przestrzenie?
Transmisja LIVE:
Facebook: www.facebook.com/events/993688214734428/
Strona internetowa: www.tubadzin.pl/eTDD
Goście:
Jakub Szczęsny – architekt
Boris Kudlička – scenograf, architekt, projektant
Jacek Santorski – psycholog społeczny, psycholog biznesu
Prowadzenie:
Jarosław Kuźniar – dziennikarz, podróżnik, CEO Kuźniar Media
Nagła, wymuszona konieczność kilkumiesięcznego pozostania w domu dla wielu z nas jest okazją do przemyśleń. Utrudnienia życia codziennego związane z nowymi przepisami pokazały, jak praktycznie cały świat nie jest dostosowany do sytuacji kryzysowych. Budynki mieszkalne, sklepy, szpitale, miejsca pracy i szkoły okazały się kompletnie nieprzygotowane do nagle zmieniającego się świata. Czy można było temu zapobiec i w swoich projektach przewidywać wyzwania przyszłości?
Czy postepidemiczne doświadczenie zmieni sztukę projektowania, czy wszystko wróci do stanu „przed”?
Jak zaprojektować przestrzeń, którą można „modelować” zależnie od zmieniających się potrzeb? Czy jest to możliwe?
Jak zmieniają się nasze miejsca pracy? Czy zrezygnujemy np. z open space’ów?
Jakub Szczęsny – architekt, opiekun merytoryczny. Projektuje na granicy między architekturą, sztuką i dizajnem. Jest pierwszym polskim architektem, którego projekt, Dom Kereta, został włączony do stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Poza projektowaniem zajmuje się uczeniem w School of Form w Poznaniu, wykłada też na Anant University w Ahmedabadzie. Ma na koncie trzy serie programów o polskiej architekturze dla Domo+ i TVN (“Polska dobrze zaprojektowana”, “Drapacze Atakują!” i “Stadiony Atakują!”). Od 2013 roku jest dyrektorem artystycznym marki domów energooszczędnych Simple House, równocześnie projektując instalacje w przestrzeniach publicznych, między innymi Plac Gustawa Zielińskiego w Astanie oraz Taburete Towers w Logrońo i Bangalore.
Boris Kudlička – scenograf, projektant wnętrz i ekspozycji. Uznany za jednego z najciekawszych i inspirujących scenografów. Pracuje dla Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, a także z powodzeniem współpracuje z czołowymi teatrami operowymi i festiwalami na świecie, m.in. w Nowym Jorku, Londynie, Brukseli, Berlinie, Waszyngtonie, Los Angeles, Tokio, Dreźnie, San Francisco, Sztokholmie, Kopenhadze oraz Sankt Petersburgu. Od 2009 do 2018 roku połączył swoją działalność pozateatralną z pracownią architektoniczną WWAA, z którą stworzył m.in. wnętrze polskiego pawilonu na Expo 2010 w Szanghaju. Obecnie pracuje nad wystawą stałą w Muzeum Historii Polski. Najnowszym projektem, realizowanym pod marką Boris Kudlička with Partners jest rozwinięcie profilu w kierunku architektury i projektowania wnętrz (luksusowe wnętrza, architektura, rewitalizacja, branża hotelowa, prywatne inwestycje w Polsce, Szwajcarii, Katarze i Francji).
Jacek Santorski – psycholog społeczny, psycholog biznesu. Profesor Honorowy Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, gdzie od dekady prowadzi autorskie studium podyplomowe Akademia Psychologii Przywództwa. Przedsiębiorca, doradca i popularyzator psychologii w mediach, autor wielu książek. W plebiscycie magazynu THINKTANK i Instytutu Monitorowania Mediów trzykrotnie uznany za autorytet nr 1 w kategorii Doradcy (2009, 2012, 2020).
Jarosław Kuźniar – dziennikarz z radiowym, prasowym i telewizyjnym doświadczeniem. (Trójka, Radio ZET, TVN24, TVN, Onet). Wykłada na uczelniach, szkoli firmy i osoby prywatne. Od kilku lat z innej pasji, podróży, próbuje uczynić swój kolejny zawód. Wraz z zespołem przygotowuje wyprawy szyte na miarę dla Klientów indywidualnych i biznesu. Z początkiem 2019 roku otworzył agencję Kuźniar Media, gdzie skupia się jego praca szkoleniowa, kreowanie historii marek, doradzanie firmom w social mediach, inspirowanie innych jako speaker i konferansjer.
16 czerwca 2020 r., godz. 18.00
BIZNES
Jak obecna sytuacja wpłynie na rynek nieruchomości?
Transmisja LIVE:
Facebook: www.facebook.com/events/993688214734428/
Strona internetowa: www.tubadzin.pl/eTDD
Goście:
prof. dr hab. Jerzy Hausner – ekonomista
Michał Sapota – prezes HRE Investments
Amadeusz Kowalski – wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin
Prowadzenie:
Roman Młodkowski – prezes zarządu BIZNES24, dziennikarz biznesowy
Branża mieszkaniowa konsekwentnie rośnie z roku na rok i nic nie zapowiadało gwałtownych zmian, które mogą nastąpić. Ostatni ogólnoświatowy kryzys w roku 2008 spowodował kilkuletni okres obniżonych cen nieruchomości. Czy doświadczenie z poprzedniej sytuacji pozwoliło firmom wprowadzić rozwiązania, które ograniczyły ryzyko do minimalnego poziomu? Czy paradygmat stałego wzrostu gospodarczego zostanie sprawdzony przez obecną sytuację i nabywców?
Czy obecna sytuacja „przyhamuje” branżę budowlaną podobnie do poprzedniego kryzysu? Jeśli tak, to czy następne 3 lata będą kluczowe dla rozpoczętych już inwestycji?
Gdzie w tym wszystkim znajduje się człowiek jako nabywca? Na ile zapotrzebowanie na mieszkanie/lokal biurowy sprosta aktualnym planom deweloperów i ich przyszłym inwestycjom?
Czy ewentualna zmiana trybu pracy na home office byłaby realnym zagrożeniem dla rynku wynajmu?
prof. dr hab. Jerzy Hausner – profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor zwyczajny, pracownik Katedry Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Wydział Gospodarki i Administracji Publicznej UEK), społeczny Pełnomocnik Rektora ds. Kultury i Sportu. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Członek Rady Polityki Pieniężnej (kadencja: 2010-2016). Członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN. Od 2015 r. członek Polskiego Komitetu do spraw UNESCO. Przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit. Od 2018 r. członek High Level Industrial Roundtable „Industry 2030”. Laureat Nagrody Kisiela.
Michał Sapota – prezes HRE Investments
Amadeusz Kowalski – menadżer z 18-letnim doświadczeniem w branży ceramicznej. Ukończył studia z zarządzania na Uniwersytecie Opolskim. Karierę zawodową rozpoczął w 2001 roku, jako przedstawiciel handlowy w firmie Cersanit. Po dwóch latach został dyrektorem regionu, a w 2005 roku objął stanowisko dyrektora handlowego. W 2007 roku rozpoczął pracę w Ceramice Opoczno, jako dyrektor handlowy i prezes zarządu. Od roku 2012 jest związany zawodowo z Grupą Tubądzin. Najpierw jako dyrektor eksportu, a od 2014 jako dyrektor handlowy i wiceprezes zarządu całej Grupy Tubądzin. Obecnie firma należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od 35 lat nieprzerwanie kształtuje rynek wyznaczając trendy wzornicze. Jest w Polsce pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych sięgających swoim rozmiarem 120×240 cm.
Roman Młodkowski – współtwórca i prezes zarządu jedynej polskiej telewizji biznesowej, BIZNES24, uruchomionej 20 marca 2020 roku. Doświadczony manager i dziennikarz biznesowy. Przed uruchomieniem telewizji pracował w mediach i poza tym sektorem. W 2019 roku był Dyrektorem Strategii i Komunikacji w firmie Operator Chmury Krajowej. Wcześniej pełnił obowiązki Dyrektora Programowego Forbes Polska w Grupie Onet – RAS Polska, gdzie zarządzał też Działem Tytułów Biznesowych (2016 – 2018). Twórca, Redaktor Naczelny i Dyrektor TVN CNBC (2007 – 2013), a także twórca i Szef Redakcji Biznesowej TVN24 (2001 – 2007). Laureat wielu prestiżowych nagród, między innymi Kisiela, Fikusa i Grand Press (2006). Autor licznych, wielokrotnie nagradzanych formatów telewizyjnych, w tym popularnego przez wiele lat magazynu Firma. Absolwent Wydziału Nauk Politycznych UW oraz Advanced Management Program IESE Business School.
23 czerwca 2020 r., godz. 18.00
DESIGN
Sygnały zmian w projektowaniu i biznesie – konsumpcja i dalsze wyzwania
Transmisja LIVE:
Facebook: www.facebook.com/events/993688214734428/
Strona internetowa: www.tubadzin.pl/eTDD
Goście:
Zuzanna Skalska – analityczka trendów w designie, architekturze, biznesie i innowacjach
Małgorzata Szczepańska – redaktorka naczelna magazynu Elle Decoration
Maciej Zień – projektant mody i wnętrz
Prowadzenie:
Łukasz Radwan – dziennikarz, promotor sztuki
Design jako sztuka projektowania z założenia zajmowała się tym, by dostosować najbliższe otoczenie do wymagań człowieka. Złożony proces projektowy na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat został zastąpiony przez umasowioną formułę, która przestała stawiać potrzeby człowieka w centrum zainteresowania. Ponadczasowa estetyka i trwałość z biegiem czasu zamieniła się w masową produkcję i chwilową modę. Rzeczy starzeją się dziś szybciej niż kiedykolwiek wcześniej – od mebli przez sprzęt elektroniczny aż do przedmiotów codziennych. Pytanie teraźniejszości brzmi, czy design może stać w opozycji do nadmiernej konsumpcji? W jakim stopniu designerzy tworzą dziś rzeczy i wnętrza trwałe, a nie sezonowe?
Czy ludzie będą chcieli dalej kupować tanie i szybko zużywające się produkty?
Jak sprawić, by przedmioty stały się trwałe i zarazem dostępne dla wszystkich?
Czy kryzys handlu detalicznego wpłynie na konsumpcję w branży fashion?
Zuzanna Skalska – analityczka trendów w designie, architekturze, biznesie i innowacjach. Partner Założycielski 360Inspiration, współzałożyciel FutureS Thinking Group, Praktyk Przyszłości. Zajmuje się badaniem i analizą sygnałów zmian dla biznesu. Ściśle współpracuje z prezesami firm i członkami zarządów, doradzając im w kwestii możliwych scenariuszy rozwoju strategicznego, także z działami badań i rozwoju oraz z zespołami kreatywnymi. Jej narzędzia i metody pracy pozwalają na strategiczne myślenie o przyszłościach i wypracowaniu bezkompromisowych innowacji. Wykłada na wielu uczelniach na świecie, mocno angażuje się w przedsięwzięcia promujące design i przemysły kreatywne oraz uczestniczy jako prelegent w wielu opiniotwórczych wydarzeniach poświęconych innowacjom i ekonomii. Jest współtwórczynią School of Form (SWPS).
Małgorzata Szczepańska – redaktor naczelna magazynu „Elle Decoration”, absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych UMK, wcześniej ukończyła Projektowanie Form Użytkowych i metodykę plastyki. Projektantka wnętrz, stylistka, producentka sesji zdjęciowych. Przed podjęciem funkcji redaktora naczelnego współpracowała ze studiami fotograficznymi, przygotowując niezależne sesje reklamowe, scenografie oraz sesje modowe i wnętrzarskie. Dla agencji reklamowej Leo Burnett realizowała stylizacje do zdjęć kampanii reklamowych: Plus i Procter&Gamble. Na swoim koncie ma też wystawy malarstwa oraz rysunki do publikacji naukowych m.in. do Annales Zoologici, Museum and Institute of Zoology Polish Academy of Sciences. Pomysłodawczyni i przewodnicząca jury konkursu „Młodzi na start” promującego młodych projektantów. Od lat zajmuje się propagowaniem rozwoju artystycznego dzieci. W ostatnich latach współpracowała z Łódź Design Festiwal oraz organizowała i prowadziła warsztaty plastyczne dla dzieci, rozwijające wrażliwość i swobodę twórczą, na festiwalu Elle Decoration – Kids Design.
Maciej Zień – projektant mody i stylista wnętrz. Twórca nowoczesnego polskiego stylu glamour i kreator gustów. Od lat konsekwentnie buduje nowe pojęcie elegancji, inspirując się francuskimi tradycjami prêt-à-porter i haute couture. Od czasu oficjalnego debiutu w 2000 roku systematycznie zbiera laury na polskich i międzynarodowych konkursach dla projektantów mody. Zdobywca prestiżowej Belvedere International Achievement Award i takich nagród, jak Złota Nitka, Złoty Wieszak czy Doskonałość Mody „Twojego Stylu”. Wystawiał prace w Muzeum Narodowym i podczas paryskiego tygodnia mody prêt-à-porter. Od 2009 roku współpracuje z marką Tubądzin, z którą realizuje nowoczesne kolekcje płyt ceramicznych z myślą o osobach ceniących sobie jego charakterystyczny styl.
Łukasz Radwan – dziennikarz i wieloletni zastępca szefa działu kultury tygodnika „Wprost”. Opublikował kilkadziesiąt artykułów, głównie na temat sztuki i architektury. W sztuce najbardziej ceni prawdę. Znany z ciętego języka i bezkompromisowych poglądów. Został nazwany „bulterierem polskiej sztuki”, co jak twierdzi jest dla niego komplementem, bo porusza się “bez smyczy i kagańca”. Od wielu lat w telewizji śniadaniowej „DDTVN” realizuje reportaże o sztuce i ludziach sztuki.
Źródło: Ceramika Tubądzin