Home office

Home office, który do niedawna był luksusem, teraz jest codziennością. Jak przeorganizować wnętrze, aby profesjonalnie i w przyjemnej atmosferze wykonywać wszystkie swoje służbowe obowiązki?

Pracujemy zdalnie. Brzmi wspaniale, ale czy tak jest również w rzeczywistości? Łączenie pracy z opieką nad dziećmi i odrabianiem z nimi lekcji, prowadzeniem domu, gotowaniem… nie jest łatwe. Owszem, jeśli do pracy wystarczy komputer i szybkie łącze internetowe, możemy wykonać wszystkie zadania nie ruszając się z salonu czy sypialni. Jednak na dłuższą metę, praca na kanapie czy przy stole w kuchni, wokół którego biegają dzieci, może być uciążliwa. Warto wówczas wygospodarować trochę miejsca na „home office”. Jak to zrobić?

Organizacja miejsca pracy

Podczas pracy zdalnej szczególnie ważne jest odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni w domu, która ma bezpośredni wpływ na naszą kreatywność, efektywność i możliwość koncentracji. Wyznacz przestrzeń do pracy zdalnej: roboczy blat, wygodny fotel, dobre oświetlenie. Zadbaj, aby wszystkie sprzęty niezbędne do wykonania pracy były pod ręką. Rozpocznij dzień od rutyny. Poranna toaleta, zdrowe śniadanie i skup się na pracy. Zaplanuj jej czas i rób przerwy. Wyznacz granice. Nie rozpraszaj się w ciągu dnia, nie wykonuj czasochłonnych czynności domowych podczas czasu poświęconemu pracy. Skup się na wykonaniu zadania i nie pracuj do późna. Zachowaj „work-life balance“. Praca z domu to nie wyrabianie nadgodzin.

 

Aranżacja stanowiska pracy z domu marki Komandor. www.komandor.pl

Zorganizuj się!

Magda Konkol z pracowni Decoroom radzi:“W naszych prywatnych przestrzeniach trudniej zachować dyscyplinę i skupić się na pracy – niezwykle łatwo rozproszy nas niewygodne krzesło, hałas, bałagan na biurku czy źle dobrane oświetlenie. Dobrze zorganizowane miejsce pracy, nawet w domu, pozwoli zachować maksymalny komfort, obniżyć poziom stresu i z pewnością ułatwi uporządkowanie myśli, by wykonać założone zadania sprawnie i na czas.

Praca z ulubionej sofy czy sypialni nie sprawdzi się na dłuższą metę. Długotrwałe przebywanie w pomieszczeniach wypoczynkowych zamiast w miejscu przypisanym pracy zdalnej znacznie obniży naszą wydajność i komfort pracy. Warunki #homeoffice powinny być jak najbardziej zbliżone do tych panujących w prawdziwym biurze, więc należy ją wydzielić, choćby symbolicznie, by uniknąć ciągłego rozpraszania przez domowników czy inne czynniki. Jeśli nowa rzeczywistość zakłada wideokonferencje, to miejmy na uwadze, by zachować porządek i neutralne tło, które nie odwróci uwagi od celu rozmowy.”

 

Zdjęcie realizacji pracowni Decoroom. Fot. Marta Behling. www.decoroom.eu.pl

Biuro w szafie

Jeżeli nie mamy możliwości wydzielenia osobnego pomieszczenia na gabinet, możemy umieścić domowe biuro w szafie. To świetne rozwiązanie! Po skończonej pracy zamykamy szafę i po home office nie ma śladu. Takie rozwiązania oferuje niemiecka marka Raumplus. Dzięki zamawianym na wymiar produktom, możemy na ten cel przeznaczyć nawet nieustawny skos. Domowe stanowisko pracy Raumplusa jest ergonomiczne i funkcjonalne, ale przede wszystkim pomyślane tak, aby zwiększyć nasz komfort. Wysokość blatu biurka można dopasować do swojego wzrostu. Systemy marki pozwalają też na indywidualną konfigurację przestrzeni pracy. To od nas zależy, gdzie umieścimy półki lub przegrody na dokumenty i w którym miejscu szuflada będzie dla nas najbardziej poręczna. Nieocenionym rozwiązaniem jest możliwość schowania wewnątrz fotela (nie zawsze przecież fotel biurowy idealnie pasuje do stylu wnętrza). Zamykane za drzwiami biuro to też rozwiązanie dla stroniących od pedantyzmu. Schowanie „twórczego bałaganu” jest łatwe i szybkie.

 

  • Domowe stanowisko pracy proponowane przez markę Raumplus. www.raumplus.com

Biurko w regale

Aranżując przestrzeń do pracy, nie musimy koniecznie kupować nowych mebli. Możemy przecież wykorzystać te, które mamy w domu. W warunkach domowych do pracy powinien w zupełności wystarczyć stół, ponieważ jego blat jest na tej samej wysokości co w biurku. Dużo bardziej wymagające jest zorganizowanie sobie odpowiedniego siedziska, które zapewni ergonomiczne podparcie ciała. Jeżeli wykonujemy pracę w domu powyżej trzech godzin dziennie, to warto jest zainwestować w odpowiedni fotel. Nasze plecy będą mniej przeciążone i praca będzie mniej męcząca. Wśród dostępnych na rynku foteli z pewnością znajdziemy model, który nie będzie bardzo kojarzył się z biurem. Z kolei w sytuacji, gdy nasza praca wymaga przechowywania dokumentów, to warto pokusić się o zorganizowanie stałego kącika do pracy. Najlepiej sprawdzają się wszelkie zamykane rozwiązania, które pozwolą odciąć się od pracy po jej zakończeniu”komentują Karina Snuszka i Dorota Kuć z pracowni MoodWorks.

 

Regał Haller z miejscem do pracy szwajcarskiej marki USM. Dzięki opatentowanemu rozwiązaniu stalowego łącznika kulkowego, meble można dowolnie konfigurować – od niewielkich szafek po duże regały, czy nawet biurka i różnego rodzaju stanowiska do pracy. Regał ma również oświetlenie. Prąd o napięciu 24 V przewodzi stalowa konstrukcja. W ten sposób zasilane są nie tylko ledowe moduły zainstalowane w stalowych rurkach, ale również gniazda USB. www.mood-design.pl

Dobre oświetlenie

“W domowym biurze nie może zabraknąć dostępu do dziennego światła! Działa ono pobudzająco na poziom naszej energii, a promienie słońca wpadające do pomieszczenia z pewnością pomogą w zachowaniu dobrego nastroju i działaniu na wysokich obrotach. Praca przy naturalnym świetle jest korzystniejsza dla całego organizmu. Sztuczne oświetlenie oczywiście pomaga, jednak zimna tonacja światła może obniżyć nasze samopoczucie, a tym samym i wpłynąć na jakość pracy.” – radzi Magda Konkol z pracowni Decoroom.

Do pracy wybieramy lampkę, która daje mocne, jasne światło. Odległość pomiędzy żarówką, a powierzchnią do pracy nie powinna być większa niż 35 cm. Wygodna będzie lekka, przenośna lampka, która ma ruchome ramię, dzięki czemu łatwo nakierujemy ją na wskazane miejsce.

 

Lampka Riggad z ładowarką indukcyjną do telefonu. Cena 248 zł. www.ikea.com.pl

Miejsce miłe dla oka

Zaaranżuj swoje miejsce do pracy tak, aby przyjemnie się w nim pracowało. „Udekoruj swoje miejsce pracy tak aby wprowadzało Cię w pozytywny nastrój. Dodaj zapachowe świece, ładny kubek do kawy i wreszcie swoje ulubione kwiaty, to zawsze poprawia humor.”– radzi Dyrektor kreatywna Westwing, Alexandra Tobler.

 

Aranżacja miejsca pracy proponowana przez stylistów Westwing.pl. www.westwing.pl

Zadbaj o rośliny

Rośliny bardzo dobrze wpływają na nasze samopoczucie. Wśród nich lepiej się pracuje. Ich kolor uspokaja i regeneruje siły witalne. Dlatego na biurku warto postawić np. skrzydłokwiat lub małą paprotkę, a jeżeli brakuje nam miejsca, rośliny możemy ustawić obok miejsca pracy. Ciekawym rozwiązaniem są lampki Botanica z oferty 9design, które jednocześnie pełnią funkcję doniczki! Linia Botanica to ukłon w stronę natury i doskonałego designu, który warto docenić szczególnie teraz i dołączyć do akcji #wspierampolskiemarki.

 

www.9design.pl

Lampki Botanica marki Kaspa. Cena 499 zł. www.9design.pl

 

Tekst M. Ćwikła, zdjęcia serwisy prasowe firm

Dodaj komentarz

Instagram