Konkurs ASP i Electrolux „For Better Living From Sweden” rozstrzygnięty
Latem 2019 roku, szwedzka marka Electrolux we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie zorganizowała ogólnopolski konkurs dla studentów i absolwentów ASP. Zadaniem konkursowym było przygotowanie plakatu najlepiej obrazującego hasło marki Electrolux „For Better Living From Sweden”.
Szwedzi cenią prostotę, autentyczność, otwartość i umiar. Cieszą się tym, co mają, jednocześnie zwracając uwagę na ludzi i środowisko. Często używają słowa Lagom oznaczającego „tyle ile trzeba”, „w sam raz”. Dzięki takiemu podejściu ich życie staje się lepsze i bardziej zrównoważone. Szwedzkie wartości znajdują również wyraz w projektowaniu, w którym punktem centralnym jest człowiek i jego potrzeby. Przykładem mogą być urządzenia szwedzkiej marki Electrolux, tworzone w taki sposób, aby korzystanie z nich było intuicyjne, nie wymagało wysiłku, dawało więcej przyjemności i możliwości, pozwalało na odkrywanie smaków i przeżywanie nowych doświadczeń kulinarnych.
„Szwedzkość wpisana jest w nasze DNA – co widać zarówno w podejściu do projektowania urządzeń, jak i w podejmowanych przez nas inicjatywach społecznych. Dbamy o to, aby proponowane przez nas rozwiązania wspierały codzienne życie naszych użytkowników, pozwalając im i ich najbliższym osiągać więcej, w sposób bardziej zrównoważony. I nie są to jedynie deklaracje. Od lat jesteśmy nagradzani w światowych rankingach, jako firma prowadząca biznes w sposób zrównoważony.” – mówi Krzysztof Kudlek, Dyrektor Generalny Electrolux Poland.
Konkurs ASP i Electrolux trwał od 10 lipca do końca września 2019 roku. Wpłynęło na niego 250 prac, z których jury w składzie:
dr Magdalena Małczyńska-Umeda – Wydział Wzornictwa, ASP w Warszawie,
mgr Justyna Czerniakowska – Wydział Grafiki, ASP Warszawie,
Paweł Miziołowski – Head of Marketing Electrolux Poland,
Sebastian Niemirski –Head of Marketing for Central and Eastern Europe at Electrolux
wybrało trzech zwycięzców. Konkurs stał na bardzo wysokim poziomie, dlatego jury zdecydowało dodatkowo wyróżnić 2 prace udziałem w kampanii outdoorowej.
Przy ocenie i wyborze prac członkowie jury kierowali się zgodnością z tematem konkursu, pomysłowością autora, wybraną techniką i walorami estetycznymi prac.
„Zwracaliśmy także uwagę na kwestie użytkowo – projektowe. Zwycięski plakat ma zostać pokazany w przestrzeni miejskiej, dlatego musi do niej pasować. Patrzyliśmy, czy prace mają wystarczająco mocną formę, aby przebić się w zgiełku komunikatów docierających do nas każdego dnia na ulicy. Szukaliśmy projektów oszczędnych w formie i wyrazistych w treści. Takich, które przyciągają wzrok, zaciekawiają i dobrze oddają znaczenie konkursowego hasła: „For Better Living. From Sweden.” –
tłumaczy dr Magdalena Małczyńska-Umeda.
Nagrodzone prace wezmą udział w kampanii outdoorowe marki Electrolux w okresie od 1 do 30 listopada 2019. Plakaty będzie można podziwiać w czterech miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku. Dodatkowo, laureaci pierwszych trzech miejsc otrzymają nagrody pieniężne, odpowiednio 10 000 zł za zajęcie I miejsca, 6 000 zł za drugie miejsce i 2 000 zł za trzecie.
Więcej informacji na stronie www.fromsweden.pl
Źródło: serwis prasowy Electrolux